Digital Care wprowadził do swojej oferty urządzenie Scanbox, które kompleksowo diagnozuje stan wyświetlacza, umożliwiając w ten sposób sprzedaż ubezpieczeń i usług również dla telefonów używanych.

 

Scanbox: jak to działa?

 
Urządzenie umożliwia zamknięcie procesu zakupu ubezpieczenia lub usługi w kilku krokach. W pierwszym wystarczy podpiąć i włożyć telefon do urządzenia. Scanbox skanuje telefon w poszukiwaniu ewentualnych uszkodzeń. Jeżeli aparat pomyślnie przejdzie test diagnostyczny, pojawia się panel do zakupu ochrony telefonu. W ostatnim kroku wystarczy wówczas wpisać niezbędne dane i dokonać płatności, aby zabezpieczyć urządzenie. Cały proces odbywa się w czasie rzeczywistym i nie wymaga przesyłania zdjęć do oceny przez ekspertów i oczekiwania na ich weryfikację.
 

Do tej pory nie było komercyjnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających zdiagnozowanie stanu używanego telefonu i następnie objęcie go ochroną

 
Inga Zdzińska, Head of DC LAB, jednostki Digital Care odpowiedzialnej za stworzenie urządzenia: „Scanbox to rozwiązanie unikalne w globalnej skali. Koncepcja urządzenia powstała w wyniku licznych zapytań, przede wszystkim ze strony zagranicznych klientów Digital Care. Na wielu rynkach funkcjonuje duża liczba smartfonów niezakupionych u operatora bądź używanych. Do tej pory nie było komercyjnych rozwiązań technologicznych, które umożliwiałyby zdiagnozowanie stanu używanego telefonu i następnie objęcie go ochroną. Scanbox to pierwsze tego typu urządzenie, dzięki któremu klient będzie mógł dokonać zakupu ochrony dla urządzenia używanego w dowolnym punkcie sprzedaży – w salonie operatora, centrum handlowym czy sklepie ze sprzętem”.
 
Scanbox przeszedł już fazę testów w Polsce i w Rosji. Pierwsze urządzenia od kilku tygodni działają w Rosji, w salonach jednego z największych operatorów komórkowych. Wiosną zostanie uruchomionych kolejnych 30 urządzeń. Digital Care kończy też pracę nad analogicznym rozwiązaniem w wersji mobilnej, które umożliwi zdalne ubezpieczenie używanego smartfona.
 
Aleksander Wistuba, prezes zarządu Digital Care: „Zanotowaliśmy już pierwsze sprzedane polisy i cały czas pracujemy nad optymalizacją procesu sprzedażowego oraz działaniami marketingowymi wspierającymi sprzedaż. Zainteresowanie jest bardzo duże, gdyż na rynku rosyjskim wielu klientów decyduje się na samodzielny zakup smartfona i dokupienie usług telekomunikacyjnych do urządzenia. Dzięki Scanboxom operatorzy będą mogli zaoferować klientom ubezpieczenie również do tego typu urządzeń używanych”.
 
W najbliższych tygodniach firma wprowadzi analogiczne rozwiązanie w wersji mobilnej, umożliwiające zdalne ubezpieczenie używanego smartfona w czasie rzeczywistym.
 
Źródło: www.ucare.pl  www.gu.com.pl