Centrum Operacyjne Mondial Assistance poinformowało, że podczas tegorocznych wakacji o pomoc zwróciło się niemal tyle samo osób co w roku ubiegłym.
 

Podsumowanie wakacji

 
O podsumowaniu wakacji wypowiedział  się Piotr Ruszkowski dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance:
 
„Przeprowadzone tuż przed sezonem wakacyjnym badanie dotyczące planów wakacyjnych Polaków pokazało, że do miejsca wypoczynku własnym samochodem zamierzało dotrzeć 64% (-6 p.p. r/r) osób wybierających się na wakacje w Polsce oraz 23% (-4 p.p. r/r) wyjeżdżających za granicę. Pomimo spadku popularności dojazdu własnym autem jest ono nadal ulubionym środkiem wakacyjnego transportu. W Centrum Operacyjnym odnotowaliśmy nieznaczny wzrost liczby zgłoszeń”
 
Zgromadzone dane pokazują, że w lipcu i sierpniu dominowały zgłoszenia dotyczące awarii samochodu. W Polsce było to 70% zgłoszeń, a za granicą 76% zgłoszeń. Kolejną przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego były wypadki, które stanowiły 25% zgłoszeń z terenu Polski i 13% za granicą. Na trzecim miejscu znalazły się kradzieże pojazdów.
 
Kierowcy, którzy zgłaszali problemy najczęściej potrzebowali pomocy w postaci holowania pojazdu (59% zgłoszeń w Polsce i 49% za granicą).
 

Gdzie było najwięcej zgłoszeń?

 
Mondial Assistance poinformował, że najwięcej zgłoszeń pochodziło z takich krajów jak Niemcy (26%), Chorwacji (13%) i Włoch (8%).  W Polsce prośba o pomoc pochodziła m.in. z województwa mazowieckiego (18%), śląskiego (9%), dolnośląskiego (7%) i pomorskiego (7%).
 
Źródło: Mondial Assistance