biuro podróży

Ponad milion złotych wypłacił dotychczas Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) klientom niewypłacalnego biura podróży Olimp. Środki finansowe trafiły do  niemal czterystu osób w ramach drugiego filara zabezpieczeń finansowych dla podróżnych.

Krakowskie biuro ogłosiło niewypłacalność na początku marca 2019 roku

Touroperator posiadał dwa zabezpieczenie finansowe w formie gwarancji ubezpieczeniowych: w AXA Ubezpieczenia dla wyjazdów wykupionych po 21 lipca 2018 r. (łączna kwota gwarancji opiewała na 1,8 mln zł) i Signal Iduna dla wcześniej zawartych umów (1,5 mln zł). Pieniędzy tych nie starczyło jednak dla wszystkich poszkodowanych podróżnych i dlatego uruchomione zostały środki z TFG.

TFG: „Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”

Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego podsumowuje: „Taka niewypłacalność uwidacznia istotną rolę TFG. Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”.  Renata Mentlewicz, dyrektor Biura TFG dodaje: „W ostatnich dniach uruchomiliśmy już piątą transzę wypłat. Szacujemy, że łącznie odpowiedzialność Funduszu za Olimp może przekroczyć 1,6 mln zł”.

Już po raz drugi Fundusz przejął zobowiązania za niewypłacalne biuro podróży – w ub.r. wypłacił ponad 70 tys. zł blisko pięćdziesięciu klientom biura podróży Martin z Piły

Procedura wyglądała następująco: klienci biura Olimp zgłaszali do AXA Ubezpieczenia wnioski o zwrot wpłat za imprezy turystyczne, które nie doszły do skutku. Gdy pieniądze z gwarancji touroperatora wyczerpały się, ubezpieczyciel zawiadomił TFG. Ten zaś uruchomił wypłaty, bezpośrednio na konta poszkodowanych klientów, na podstawie list otrzymanych od zakładu (zajmował się on zbieraniem i weryfikowaniem roszczeń poszkodowanych klientów).

Źródło: www.ufg.pl