14.12 2018

Praca agenta ubezpieczeniowego ciągle się zmienia i wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Rozwój nowych technologii, programów, narzędzi i kanałów sprzedaży sprawia, że Klienci oczekują, że zakup ubezpieczenia przebiegnie zawsze szybko i sprawnie. Wymagania Klientów i szeroka oferta produktów ubezpieczeniowych wymaga od agenta lepszej organizacji pracy. Który program pomoże zarządzać kontaktami, przeliczy składkę i daje możliwość wygenerowania dokumentów? Wszystkie informacje zebraliśmy w całość i tak powstał Raport Programów CRM 2018, którego premiera już za tydzień.

 

Dlaczego powstał raport programów CRM 2018?

 

Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych to portal zrzeszający agentów z całej Polski. Na łamach naszego portalu na bieżąco informujemy o wszystkich wydarzeniach z branży ubezpieczeń. Liczne pytania i komentarze agentów skłoniły nas do stworzenia raportu, dzięki któremu agent będzie mógł sprawdzić, który obecnie program CRM sprawdzi się idealnie w jego pracy.

 

Co to jest CRM?

 

CRM (z ang. Customer Relationship Management) to nic innego jak program pomagający zarządzać relacjami z Klientami. Nowoczesne CRM-y to już nie tylko zbiór powiązanych ze sobą arkuszy kalkulacyjnych. Agenci oczekują już czegoś więcej. Obecnie na rynku dostępne są narzędzia, które m.in. połączone są z kalkulatorem składek, dają możliwość generowania dokumentów i zgodne są ze wszystkimi przepisami dotyczącymi RODO i APK. Zapytani przez nas agenci odpowiedzieli, że dzięki korzystaniu z programu CRM odnotowali znaczący wzrost sprzedaży i większą liczbę obsłużonych klientów. To pokazuje jak ważny w codziennej pracy jest kompleksowy program CRM.

 

Co braliśmy pod uwagę?

 

Przygotowując Raport Programów CRM 2018 sugerowaliśmy się rozmowami z agentami ubezpieczeniowymi i pytaniami, które zostały nam nadsyłane. Wiemy zatem co utrudnia pracę agentom, a co ją znacznie ułatwia. Tworząc zestawienie wszystkie najważniejsze pytania zebraliśmy w całość i przesłaliśmy je do firm, które tworzą takie rozwiązania. Z uzyskanych odpowiedzi udało nam się stworzyć zestawienie.Tworząc Raport Programów CRM 2018 wzięliśmy pod uwagę takie programy jak:

 

  • Agens.pl
  • AgentM6
  • AgentSystem-AgentPro
  • AgentSystem-MultiAgent
  • Berg System
  • CHester CRM
  • Gapix Agent
  • iAgent24
  • inAgent
  • Insly
  • Kamflex
  • OmniAgent
  • Polisa w chmurze
  • SuperAgent

 

Przed wyborem odpowiedniego programu, który skutecznie wesprze agenta w codziennej pracy pojawia się wiele pytań. Tworząc Raport Programów CRM 2018 wzięliśmy pod uwagę wszystkie sugestie agentów i wysłaliśmy firmom następujące zapytania:

 

  • Ile kosztuje program CRM?
  • Czy w ramach programu dostępna jest porównywarka?
  • Ile trwa kalkulacja i ile dostępnych jest TU?
  • Czy program zapewnia wsparcie konsultantów?
  • Czy narzędzie oferuje przypomnienia dla Klienta?
  • Jak wygląda sytuacja z możliwością generowania zestawień prowizji i raportów sprzedażowych?

 

Pod lupę wzięliśmy takie aspekty programu jak:

 

  • Instrukcje rozliczania dokumentów
  • Gdzie są przechowywane wszystkie dane? (np. serwer, chmura)
  • Jakie produkty znajdują się w porównywarce?
  • Czy program działa offline?
  • Czy jest możliwość przeprowadzenia APK z poziomu programu i spełnia wytyczne dotyczące RODO?
  • Co się dzieje z danymi na koniec współpracy?
  • Czy dostępne są w programie dodatkowe materiały szkoleniowe?
  • Jak wygląda magazyn druków ścisłego zarachowania?
  • Czy jest możliwość eksportowania danych?

 

Profesjonalny CRM to już nie tylko program pomagający „usprawnić” codzienną pracę i przypominający o wielu rzeczach. Kompleksowe CRM-y to także kalkulatory, gdzie w jednym miejscu można porównać produkty wielu Towarzystw Ubezpieczeniowych. Tworząc raport również o tym nie zapomnieliśmy i spytaliśmy m.in. o:

 

  • Dostępną porównywarkę?
  • Jakie produkty się w niej znajdują?
  • Możliwość zapisania kalkulacji?
  • Automatyczne tworzenie rekordów pojazd-klient?
  • Możliwość przeliczenia ponownie tej samej kalkulacji?
  • Dostęp do edycji kalkulacji?
  • Automatyczne wznowienia?
  • Dostępność wersji mobilnej?

 

Eksperci Ogólnopolskiej Bazy Agentów Ubezpieczeniowych postawili sobie za cel stworzenie raportu, który będzie kompleksowym zbiorem wiedzy na temat programów CRM dostępnych na rynku. Możemy śmiało powiedzieć, że dzięki wielu szczegółowym odpowiedziom Raport Programów CRM 2018 stanie się obowiązkową lekturą każdego agenta ubezpieczeniowego w Polsce. Wszystkie narzędzia i rozwiązania dostępne będą w jednym miejscu w zestawieniu, które pojawi się już za tydzień na łamach naszej strony.

 

Jednocześnie chcemy podziękować firmom za chęć uczestnictwa w tworzonym raporcie, współpracę oraz za sprawne i wyczerpujące odpowiedzi

 

Zespół Obau.pl dokonał wszelkich starań, by rzetelnie przedstawić fakty dotyczące każdego programu. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej pomogły nam w tym informacje znajdujące się na stronach firmowych oraz odpowiedzi na pytania, które przesłaliśmy mailowo. Mamy nadzieję, że dzięki temu każdy agent dokona odpowiedniego wyboru narzędzia, który pomocny będzie w codziennej pracy.

 

Zapraszamy do śledzenia na bieżąco Ogólnopolskiej Bazy Agentów Ubezpieczeniowych i poznania już za tydzień pełnego raportu programów CRM 2018.