Jak wynika ze sprawozdania Rzecznika Finansowego za ubiegły rok bezapelacyjnym liderem jakości likwidacji szkód w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych została Warta, osiągając wynik 49%*. Zakład osiągnął też dobry wynik w zestawieniu magazynu „Motor”, gdzie zajął pierwsze miejsce w gronie 10 największych majątkowych zakładów ubezpieczeń ze wskaźnikiem na poziomie 27,5. To nie koniec sukcesów Towarzystwa. Warta zajęła 2 miejsce w kategorii „ubezpieczenia” w siódmej edycji badania przeprowadzonego przez Antal – „Najbardziej Pożądani Pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”.

 
Warta liderem ubezpieczeń komunikacyjnych
 
Wynik drugiej firmy w zestawieniu to 64 proc. a trzeci wynik 66 proc. Własne zestawienie przygotował także magazyn „Motor”. W nim również pierwsze miejsce w gronie dziesięciu największych, majątkowych zakładów ubezpieczeń zajęła Warta dystansując konkurencję osiągniętym wskaźnikiem 27,5. (drugie i trzecie miejsce w zestawieniu to odpowiednio 33,8 oraz 43,7).
 
Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód nie kryje zadowolenia, wyjaśnia też co jego zdaniem jest przyczyną tak wysokich wyników: „Likwidacja szkód jest wyznacznikiem jakości, jaką klient otrzymuje korzystając z usług firm ubezpieczeniowych. Sprawozdanie Rzecznika Finansowego po raz kolejny plasuje Wartę na pozycji lidera w ubezpieczeniach komunikacyjnych wśród dużych zakładów ubezpieczeń. Zadowolenie klientów to efekt kolejnych usprawnień w naszych procesach i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań takich jak Warta Mobile. Dzięki tej aplikacji, z której korzysta około  20 proc. zgłaszających do nas szkodę, klient dokładnie wie, co się dzieje w jego sprawie, może swobodnie się kontaktować z przedstawicielem Warty, a cały proces trwa krócej, niż przy tradycyjnej korespondencji. To duże ułatwienie dla klientów, dla których ten proces stał się bardziej przyjazny”.
 
Pożądany pracodawca
 
O przyznaniu tytułów zadecydowały głosy 3303 specjalistów i menedżerów z całego kraju reprezentujących różne branże. Pierwsze miejsce w kategorii „ubezpieczenia” zajął największy polski ubezpieczyciel – firma  PZU, drugie miejsce przyznano Warcie, trzecie zaś – Avivie. Uczestnicy badania sami wskazywali firmę, w której chcieliby pracować, mogli też podać dowolną ilość firm, w tym swojego obecnego pracodawcę. Stąd w gronie laureatów znalazły się firmy mające zarówno pozytywny wizerunek na zewnątrz organizacji, jak i dobrą opinię swoich pracowników.
 
Wojciech Kęsik, dyrektor Departamentu Zarządzania Kadrami dodaje: „Bardzo się cieszę, że nasza firma została doceniona i znalazła się w czołówce najlepszych pracodawców w branży ubezpieczeniowej, zwłaszcza że jest to opinia wyrażona przez specjalistów i menedżerów znających specyfikę rynku pracy To wyróżnienie to najlepsze potwierdzenie, że jesteśmy nowoczesną i stabilną organizacją, w której chce się pracować i która stwarza pracownikom wiele możliwości rozwijania swoich kompetencji i pasji”. Respondenci za najlepsze źródło informacji o firmie podają niezmiennie publikacje w mediach (42 proc.) oraz informacje zamieszczane w internecie (41 proc.). Co ważne, ich znaczenie kolejny rok z rzędu rośnie. 35 proc. respondentów poszukuje informacji o firmie u znajomych w niej pracujących.
 
Źródło: www.warta.pl   www.antal.pl www.warta.pl
 
*Procentowy wskaźnik udziału interwencji Rzecznika Finansowego do udziału w rynku wyrażonego przypisem (szkody komunikacyjne w 2016 r.)